Subject: Vs: Postimees palub vastata küsimustele
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "Ravimiamet" <[email-masked]>
Date: Wed, 31 Jan 2024 12:31:05 +0200

Tere, Olga!

Aitäh päringu eest.

Vastused leiate manusest.

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140

[email-masked]

Saatja: Olga Lebedeva <[email-masked]>
Saatmisaeg: teisipäev, 30. jaanuar 2024 14:39
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]>;
Ravimiamet <[email-masked]>
Teema: Postimees palub vastata küsimustele

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere päevast!

Olen Postimehe ajakirjanik Olga Lebedeva. Oleksin väga tänulik, kui te
leiaksite võimaluse vastata minu küsimustele neljapäevaks.

Diabeedi raviks mõeldud ravimit Ozempic kasutatakse ka (ja üha enam)
kehakaalu langetamiseks. Nagu saime teada, mõnikord inimesed
kuritarvitavad seda ravimit. Skeemid võivad olla erinevad: näiteks
diabeetik, kes ei kasuta Ozempic, kirjutab retsepti oma arstilt välja ja
siis lihtsalt annab üle selle oma sugulasele (näiteks naisele, õele,
emale), kes soovib kaalust alla võtta. Ka apteekrid, kellega saime
rääkida, jutustasid, et söömishäiretega inimesed tulevad ostma ravimit
Ozempic. Nad on üsna saledad, nende kehamassiindeks on juba alla 30, kuid
nad jätkavad ravimi võtmist, kuna kardavad uuesti kaalus juurde võtta.

Seoses sellega tahaksime teada saada, kas Raviametile on teada, et ravimit
Ozempic kuritarvitatakse? Milliseid meetmeid võetakse, et kuritarvitamise
juhtumeid oleks vähem? Millisel juhul võib rasvunud inimene Ozempic võtta?
Kui kaua ja millistes kogustes? Millistel inimestel on Ozempic kasutamine
rangelt keelatud? Millised on kõige levinumad kõrvaltoimed? Mis juhtub
inimese tervisega, kellel ei ole diabeeti ega rasvumist, kui ta seda
ravimit võtab? Kui palju inimesi Eestis seda kasutab? Kas Ozempic on tõhus
ja ohutu vahend võitluses ülekaaluga? Millised on alternatiivid? Kas on
tõsi, et Ozempic on perearsti juures väga lihtne välja kirjutada?

Lugupidamisega,

Olga Lebedeva.